Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. november 30., péntek

görögösre vettem a formát :)

szálkásító menü VII.

de azért csak görögösre, mert ahhoz hogy tökéletes legyen, a fetát kihagytam... ugyebár szálkásítunk :D :D ( jaj, mikor lesz már vége.. sült malacok veletek álmodok! ) szóval... tételezzük fel a következőt: meleg van, sok-sok simogatóan finom víz vesz körül, és megcsapja orrodat egy jó gyros illata, megfordulsz és látod, hogy egy serpenyő alatt már kéken ég a gázláng..... :) ugye nem is olyan nehéz.... :) ( oké tudom az igazi gyros függőlegesen sütődik toronyban stb.., de én itthon nem kezdenék 15 kg csirkehús sütésébe :) :) marad a vízszintes serpenyő... ... uhh erről eszembe jut a békebeli, rettentően szakállas katonavicc.. 
két katona keresztrajtvényt fejt..
- női n...szerv, négy betű. - fordul egyik a másikhoz... 
- Vízszintes, vagy függőleges?- jön a másiktól a visszakérdezés... 
- Vízszintes! ...-kapja a választ. 
- Akkor száj!... 
én kérek elnézést minden kiskorútól.... :) 


ez egy 1 kg-osra nőtt csirkemell... valami hatalmas csirkefán termett, de tetszett.. na végre egyszer belepasszolok ebbe a "kelekótya" diétába...

 kifiléztem- ma benne vagyok :) szép nagy darabok :) fele huss, ment a jégre, bedugtam a fagyasztóba... :)
 fogtam a mi maradt, felcsíkoztam...besóztam, míg érésben várakozott, hozzáláttam a salátának :) 
 valami ilyen alapokra gondoltam :) jó kis saláta csendélet :)
A mai Bosnyák téri piacon való átfutásom eredménye, egy apróság,amely szinte minden filléresben, piacon kapható...
 ezek kisebbek, és nagyon jók zöldségfaragáshoz is, mert én magam nem csinálok mézeskalács figurákat, bár gyönyörködöm más keze munkájában. 

 ha már daraboltam az uborkát.. ma beszéltünk róla, hogy mit lehet kezdeni, kiszúróformákkal, és pl. uborkával... 
 az összedarabolt saláta, az általam imádott ízkombinációt kapja: só, bors, oregano, pár csepp citromlé, egy mokkáskanál balzsamecet, és jó löttyintésnyi olíva ... nem érdekesek itt a martini szabályok, jó ez nemcsak keverve , de rázva is :) Ezzel a köret le is van tudva :)

 1 evőkanál forró olívára rádobtam a csirke csíkokat.... most azonnal keverni kéne, de akkor a fotó hol marad ... és meghintettem eredeti görög gyros fűszerrel. ( azt hiszem nemrégen már kifejtettem, a satnya egyen ízű árcentrikus minőségű, fűszer-utánzatokról alkotott véleményem...)
 így félkézzel libikókázok a serpenyőben, miközben a húsra fókuszálok...
 már csak a tálalás van hátra... borult a saláta a tányérra, nem sajnáltam :) :) megvan 150 g :) (meg a triplája)
 rátettem a csirke zömét, nem csak nekem van ünnepnapom ( csak csendesen mondom, az embernek akkor van ünnepe, amikor azt szeretné, ha akarja, ha éppen úgy látja :) )
 felvirágoztam a kamaszom tányérját.. jókedvemben :)
 tetszett neki, már toporgott.. "kiszedem a tiédet, csak add már ide" ..:)
 kicsi a rakás? :) :)
 tessék, vidd a falatot :) :)

Jó étvágyat kívánok!

Hozzávalók 2 személyre:

kb. 50 dkg csirkemell, vagy más szárnyas hús,
(akár csirkemell szél , az szaftosabb)
2 ek olívaolaj
só, bors, gyros fűszerkeverék

salátához:

1 kígyóuborka
2 paradicsom
2 húsos paprika
lila hagyma
adagonként 1-1 szelet feta sajt
só, bors, olívaolaj, balzsamecet, oregano, citromlé

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése