Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. december 8., szombat

Almatortám....

Valamikor réges-régen... ahogy Szomszédunk (Isten nyugosztalja), mondaná KITYLÁNY koromban...tyúkok nem kapirgálván az udvarban... nem szoktunk 1000 tojásos piskótát sütni. Sőt, most hogy így belegondolok, anyus előnyben részesítette az omlós tésztákat, pitéket, pogácsákat.... anyus mindig mondta, neki a piskóta az fojtós...meg jöttek a trükkök, hogyan ne süllyedje
n el a gyümölcs.. összetorlódva a piskóta alját eláztatva... volt minden, lisztes gyümölcstől kezdve... na mindegy, nem ez a lényeg... szóval valamikor, akkor... akkor tanultam meg az almatortám és azt, hogyan csináljak olyan tésztát, mint a piskóta - KIVÁLÓ TORTAALAP!!!! csak hagyd el a gyümölcsöt.. :)
.... ez az a süti, amit egyszer úgy éjféltájt.. hogy sógorom, sógorom volt-e már akkor, vagy később vált azzá... azt hiszem az még csak később következett be... de tutti, hogy építkeztünk... (mikor nem?? ) ... szóval sóhajtott, de jó lenne, egy kis valami.. na mondom szilvásan jó lesz..?? híresen nagyokat tudott nyelni...Anyus megjegyezte: "Kislányom, te nem vagy normális!" (mikor igen??) és nekiálltam, és 3/4 óra múlva tálaltam... de nem nagyon kellett mosogatni, mert a formából fogyott el akkor éjjel, azon forrón... persze azóta ritkán lehet rávenni éjjel, hogy süssek ilyet, vagy más turpisságot.. de ajtóm küszöbét átlépett barátok kérhetnek ... :)

de!!! jön ám a baj csőstől...(mindenek haragját a fejemre húzom... akkor a margarin volt a sütési istenség! )... de mert, jó "kitylány" vagyok... azóta szövegben: VAJGARINT használok... VAJGARIN??????? -boltban ne keresd azért :) :) tán már olvastad.. de inkább elmondom: VAJGARIN, az zsiradék: TE döntöd el: vaj, margarin vagy zsír!... én nem fogom eldönteni helyetted, hogy miben hiszel...és azt sem mondom meg mit gondolj a vajról, vagy margarinról :) ám, ha belegondolok... a szúnyogok nem finnyásak, azok szeretnek csípni.. ellenben a kullancsok messze ívben elkerülnek.. (hm... de azért mert szeretem a vajat, vagy azért mert néha sütök margarinnal? ihihihihihi ).. na lapozzunk... jaj de kíváncsi vagy már!!!!! leolvasom a szádról..: " minek ennyi szótépés... a receptet várom!!! "

na kérem: 1 kocka VAJGARIN = 25 dkg, habosra keverve gyárilag 20 dkg porcukorral ( na én ebből már csak 5 ek cukrot vagy 10 dkg porcukrot tartottam meg- mert én nem szeretem, ha valami nagyon édes), de habos legyen ám!!!! mert ez a lelke!!! aztán belepotyogatjuk a 4 tojás sárgáját.. keverés közben.. egyenként.... ! kézi mixer hátránya, hogy legyél nagyon ügyes egy kézzel feltörni, szétválasztani a tojásokat... a rutinosak már előre felütik, kis tálkában tartják a sárgákat, és tojnak arra amit mondok, beleöntik fél kézzel mind a 4et.. egyszerre... :D:D na... itt beletolsz a tésztába egy fél mokkáskanál őrölt fahéjat, és egy sütőport. ( tortaalapnál a fahéjat elhagyhatod)... és lassan kanalazva 20 dkg lisztet.... érdemes adagolni, mert különben lisztfelhőt csinálsz.. 15 dkg lesz szerte a konyhában, és 5 dkg jut csak a tésztába... szóval a liszt is benne... aztán beleforgatod ebbe a masszába - bár lehetetlen feladatnak látszik..!! a 4 tojás fehérjéből keményre vert habot.. (mondhattam volna korábban, hogy verd fel a fehérjét mi???? hát ja- el szoktam mosogatni a keverőjét a mixernek.. ha nem verem fel előre.... összekeverni próbáld meg villával, és ne a géppel... mert összetöröd a habot... nem magyarázom tovább, remélem tudod.. vajgarinozott, morzsázott kapcsos tortaformába öntsd bele az egészet... (sütő bekapcs, melegít 160 fokra)

fogj 3-4 nagy almát: hámoz, negyedel, kicsumáz, szeletel uborkagyalun... YUHÉÉÉÉÉÉÉÉÉ, nekem már van almahámozó-csumázó-szeletelőm...:) na kérem tisztelettel, de akinek nincs... az szeletelje szépen.. és pakolja fel a tészta tetejére.. akár élére állítva a szeleteket.. maxi a felükig fognak besüllyedni- azért mert rájuk nő a tészta!

tehetsz rá alma helyett, szilvát, barackot, ananászt, meggyet, cseresznyét, de még epret is, ha nem sajnálod megsütni... frisset vagy fagyasztottat,vagy befőttet... :)

aztán 25-30 percre told be a sütőbe középre... egy kicsivel inkább az alja felé.. de ne alulra. nem kell légkeverés!... tűpróbát javaslok.. 25 perc után ( előbb semmiképp!) tűpróbázhatod... +egy turpisság... amikor késznek látod.. szórd meg az egészet fahéjas kristálycukorral (barnával finomabb).. és tedd vissza a sütőbe 1-2 percre, legfelülre, hogy a cukor gyorsan ráolvadjon ( grillezheted is, csak akkor állj mellette... )... és utána gyűjtsd be az elismerést... :)

elkészíteni hamarabb megy, mint e sorokat elolvasni: 15 perc + a sütés, ha tortának szánod gyümölcs nélkül.. akkor a sütés alatt elkészíted a krémet...






2 megjegyzés: