Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. december 5., szerda

sütikosár.. ehető tálalás

megláttam, megtetszett, megcsináltam. Kuharka oldalon botlottam bele. sokat gondolkodtam rajta. legyen ehető is, vagy csak dekoratív. egyelőre az ehető mellett döntöttem.Részletek a képek alatt :) .. használhatsz hozzá egyéb sütiből, pogácsából elcsent tésztát.... :) kalács, pogácsa, omlós tészta, vagy éppen mézeskalácsból... fantáziád legyen végtelen... :)

25 dkg liszt, 1 tojás, 1 sütőpor, 1 csipet cukor, 1 csipet só. ha édes-illatosra szeretnéd, 1 vaníliás cukor, vagy mézeskalács aroma mehet bele.
Lágy a tészta, kicsit ragad, s ha ragad lisztezzed, de ne legyen kemény a tészta, mert később a "ragasztásnál " szétesik. 
 1 nagy tálat és 6 kosárkát akartam. 14 vékony pogácsa kell hozzá. 2-3 mm vastag.
tenyerem és ujjaim közt sodorgattam 8 csipet tésztából 8 cm-es rudacskákat... (lehet befogni a gyerkőcöket) 
 egy pohár aljára biggyesztettem a szilikonformám, mert nekem nincsen muffin sütő tepsim.... lám tepsisek megint előnyben vannak.. :D :D
 ráragasztottam a 8 tésztahurkát... :) mint egy polip, vagy medúza...
 minden szálat visszahajtottam a talpára, de egy helyet kihagyva...
 szépen körbe, minden szálat.. körbe.. körbe...
 a legvégén lefedtem a korárka talpát még egy vékonyka pogácsával...óvatosan rányomkodtam.
 egy másikat csücskösre csipkedtem, mutatva, hogy, lehet másképp is cifrázni :)
 a nagy kosárka 16 szálat kapott, elég bizarr :) de a szálakat már nem a talpra, hanem csak a szálak feléig hajtottam vissza :)
körbeérve így fest nyersen a kosárka. bedugtam őket a sütőbe, 150 fok légkeverés... hidd el az sem lesz baj, ha odaég :) 
 kijött a sütőből.....
és ők is... 
most így festenek... tátott, éhes kosárszájjal... 
 töltheted salátalevéllel töltve mártogatósnak, vagy gyümölcsöt, sütifalatot, sajtot, sajt-tálként akár személyre szabva.. előételnek szánt falatot... de bármit tehetsz bele, tésztától és mérettől függően :) :) karácsonykor csinosan indíthatod a tálalásodat. :)

jó készülődést az Ünnepekre :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése