Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. december 14., péntek

"Tükörtojás" meglepetés....

valahol ott maradtam abba.. kis szünetekkel.. hogy focacciát sütök ezerrel.... több a kenyérlángos a konyhámban, mint én magam...csináltam tojásos szendvicset is.. tükörtojásost... de azt majd később.. elég a kenyérből... de egy korty a kávéba.. egy korty a kóstolóhoz... jön a tej.. tej, tej.. hm.... a kezem mozdult már.. az agyam az istennek sem érte utol, hogy azt mondja megállj!!!!! ... "Katalin már megint nem vagy normális... "...Úristen... lassan magamra húzom az egész diliházat.. félcédulástól - bár nem a lábujjamon lóg..- szóval, Jóanyám mondogatta a nevemet így, ha valamiért megorrolt, vagy mérges volt rám... de én is megharaplak a képernyőn át is, ha így szólítasz... na de kérlek... csak lassan, ahogy csillag megy az égen... csak úgy lesz a mai bolondozásnak értelme.. ha van neki egyáltalán :) :D ..




A "TÜKÖRTOJÁS" .. hajnali meglepetés... Neked azért nem kell hozzá hajnalban kelni...
szép fűszeres koronája lett... :) bár nem így akartam.. de majd kiderült miért alakult így...
bazsalikom nem volt.. jött az eperlevél... :) mindegy.. megenni nem kell...
meg egy kis piros.. hogy egyensúly legyen....aszalt áfonya szemekkel... ajajjjjjj gondolhatod.. tükörtojásra.. áfonyát.. tényleg bolond ez a lány... az már biztos...
szépen szeletelhető....de minek.. végtére is lehet ez villásreggeli :D :D
mint egy torta.. szelhető..... :) na leplezzem már le ezt a "tojást".. nem más ez mint NARANCSOS, BOROS PANNA COTTA.... (magyarul tejpuding) bolondosan tálalva :)
egy szép nagy naranccsal indul. facsard ki a levét.... nem találtam a facsarómat, hát a hüvelyujjamat használtam.... sikeresen, mert jó adag narancslét nyertem... :) :)
 150 ml narancslé ha babáknak készíted.. az két szép narancs leve.. de ha felnőttek is juthatnak eme csemegéhez, elég 1 narancs = 75 ml.. és ugyanennyi fehér bor... (oly mindegy milyen tőkéről fakadt.. csak tablettás ne legyen... szóval 150 ml!!!
 egy kicsinyke edénybe mentek a levek.... aztán hullott 1millió 652 712 db kristály.... egészen pontosan 1 púpos, meg egy csapott evőkanállal... igen ez édes csemege... rakjad csak bele...
 aztán 1 púpos evőkanál zselatin.... habarjad... szépen... még nem melegszik.. csak keverjed hadd ázzon.. dagadjon.. mint majd később a te kebled a büszkeségtől... C70-ből így lesz D80.. ha az asztalra adtad... :D melegítsed gőzölgősre, de ne forrald!!!!! isten mentsen.. igen precízek, és turbó-hiperszuper felszereltek.. pipettával csepegtetve hőmérőre kimérhetnek 80 fokot.... de "eccerű" háziasszony beledugja a kisujját, kikapja, sziszeg.. ez pont jó, 82 fok... oszt már túl is lépett a tudományos dolgon... a többi meg... pipettázzon :D :D

 kicsiny tálkákba merjed kanalanként elosztva a formákban a sárgát.. ez 4 adagra való.. azt mondják :) :) én szépen kivittem a teraszra.. hidegebb van kint, mint a hűtőben, mert már berekedtek a farkasok...
 jön a fehérje... nem igen fotózom, képen különbséget a tej és tejszín között, főleg fotón nem látsz.... (csak csendben súgom.. jó a főzőtejszín... !! )... na szóval egy nagyobb edényke... 250 ml tejszín... 350 ml tej.. persze jó a jó tej, a házi... de ha nincs, jöhet a "bóti..."... aztán 4 csapott ek cukor... 110 g helyett... azt már azért én is sokalltam.. de ennyi jó volt.. egy púpos evőkanál zselatin.... aztán egy vaníliás cukor... estem ám pofára... meglepődtem, hogy sikerült barna cukrost vennem, amiben tényleg vigyorognak a kikapart vanília magok.. puff.... BOURBON a neve... nem néztem csak csodálkoztam, mi a fene ilyen drága rajta, de kellett, hoztam.. no már tudom... de ki bánja... ja és egy mokkáskanál őrölt gyömbér... ezt kavarjad össze... aztán gyújts alá... hehehhheeh.. jön a melegítsed... de ne forrald játék... képzelheted... ez volt az a pillanat amikor sütőben a kenyér, én félvakon "játszom".. jön az "ajró" kérdés-kérés"..rézfánfütyülős bűbájok a számon ... na kérem tisztelettel.. megmelegít.... aztán megnéz, hogy a sárgák elég kemények-e.... hogy a fehérje is hozzádermedjen... na most mit mondjak...??? felröhögtem... keményebbre már nem lehet sárgáját állítani... bocs.. dermeszteni... na akkor most lapozzunk....

 szépen rácsurgatva a sárgákra a fehérjét.. hogy tojást csinálhassunk, és nem szürcsölünk.... elbillegettem a lötyögő halmazt a teraszom felé... 3 kanyar.. + egy félkezes ajtónyitás.. függöny beakad... jaj ne lötyögjön.. elenged.. radiátor.. de jó támasz... .. függöny elhúz, csíptető beakad.. tátott szájjal a függöny szélét elengedi.. sebaj.. létra... de csak később.. ajtó kitárva.. csetresz zötyögve, de nem lötyögve kijut a teraszra.... huh.. létra, függöny.. ez is megvan....
 egy óra múlva esett a pillantásom újra a tejtojásra... ügyesen egy hajlékony hústűvel eresztve levegőt alája, a formában.. kicsaltam a tányérra..... de jó pofa... :)
 tényleg tojásos.... :) és gyerekjáték.. javaslom tanítsd meg rá fiad, lányod, unokád... azaz írasd be ezzel őt a konyhai bosziképzőbe :) :) és mosolyogj ha elvarázsol :)
 MUSZÁJ volt megkóstolni.... hm... panna cotta... gyors, egyszerű, látványos desszert.. és még savanykás lekvárral is nyakon öntheted, ha éppen nem narancsozol.. :) :) Tsók a család.. csocsi.. Bélát, Edét külön... !...
 Panna Cotta hozzávalók:

250 ml tejszín ( én főzőtejszínnel csináltam)
350 ml jó tej (nálam házi tej)
110 g cukor ( nálam 4 evőkanál)
1 mokkáskanál őrölt gyömbér
1 tasak vaníliás cukor  (ebben véletlenül Bourbon)
1 púpos evőkanál zselatin

zselé:
150 ml narancslé ( ebben 75 ml narancslé, 75 ml fehérbor)
1,5 evőkanál cukor
1 csapott evőkanál zselatin




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése