Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. február 8., szerda

Pompos vagy lángos, langalló meg a többiek...





a pompos nekem mindig a karácsonyt juttatja eszembe, bár nem csak karácsonykor készítem, hozzá tartozik, hogy anno domini, a Vigadó téren dolgoztam, és ebédidőben mindig kimentünk a Vörösmarthy térre a karácsony vásárba pompost enni ( oké.. most már bevallhatom,  forralt bort inni hozzá)... legutóbb, bánatomra- már brutálisan drágán adták, a bort is, a lángost is, hogy a jókedvem elment tőle... de egy szülinapot ünnepeltünk meg vele, ez volt az ajándékom. Vali barátnőmtől kaptam a tészta receptjét, bevált (de csak sima BL55 lisztből), azért mondom, mert Heidenheimben kedvesemnél is megpróbáltam, és az ottani általános, 405 lisztből messze nem lett olyan jó a tésztája.. azóta persze rájöttem, hogy kint a 405 liszt valahol a mi rétes és sima lisztünk között van valahol... ( meg kell tanulnom a német számozást, mert rendre nem azt az eredményt kapom, amit itthon megszoktam. ) Morzsalékos lett a tészta, és másnap még rosszabb és szárazabb volt.. ami a hazai lisztből készült pompos esetében nem fordulhat elő...








POMPOS avagy kenyérlángos, langalló... ki hogy ismeri....
Tészta:
40 dkg sima liszt
3 deka élesztő 2,5 dl tejben két kockacukorral felfuttatva
1 tojás
1 nagy evőkanál zsír ( Vagy 5 dkg margarin)
1 teáskanál só... ( ezt az ízlésedre bizva)

Feltét ( hm.. épp ami van...)

10 dkg-nyi sonkakockák lazán átpiritva
5 nagy fej hagyma ( vörös, lila vegyesen) laskára vágva ebben sonkás zsiradékban átpárolva
1 pohár teljfölben 1felvert tojás elkeverve...
egy kis zsír (margarin) a tepsi kikenéséhez...
sütő 190-200 °C , légkeveréssel 25 perc :)))A képek Önmagukárt beszélnek... azt hiszem.. Lehet szebbet, jobbat, finomabbat.. nekem ez most így sikerült :DDD
 



Dagasztás szép simára.... liszt, só, élesztő felfuttatva, tojás és a zsír(adék)...
Kelesztés langyos helyen.. a radiátor télen épp megteszi :))
igen.. zsírozom....
Hagyma dinsztelődik a sonkácskákkal, jó borsosan.

Szépen megkelt a duplájára...
 

zsíros tenyérrel belelapogatva a tepsibe..
az egy felvert tojással elkevert tejfölt elkenni.. és megborsoztam.. hiába, a bors az a gyengém....

szépen rákanalaztam a hagymás, sonkás süleményt... és még a maradék zsírt is rácsepegtettem.. ez nem light kaja
 



15 perc pihentetés után...sütőbe vele :)


de jó az illat...félidőben..
és KÉSZ!!!

Pizzavágóval a legjobb vágni :DD

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése