Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. november 27., kedd

színes tészta........

mert rákattantam... itt az ötlet... bár, tanulságos a végén...nekem mindenképpen. Ezer okból. NEM BÁNTAM MEG!! viszont megígérem, hogy legközelebb csak akkor csinálom, ha van segítségem!!! :D ) Mert nem hagyott az ördög nyugodni, ha tetszik valami, hát tessék, csináljam is meg... Megcsináltam :))) SZÍNES TÉSZTÁK lesznek az asztalomon. Tudom, hogy De-vel nem kezdünk mondatot, de mégis, de mégsem-----hogy cifrázza az ..........akinek időből van rengeteg!!! :) a jó kis házi metélt oké :) az élvezet volt :)... színesben is.. több színben pláne.. :) az bingó! a PÖTTYÖZÉST is ki fogom próbálni, de azt nem most. 
  Köszönet a tisztatészta blognak, köszönet az külhoni házi színes tészta oldalnak, meg a pöttyösöknek, meg a csíkosoknak, anyámnak, apámnak, testvéreimnek, barátainak, és Nektek is köszönöm, akik elolvassátok... :) részletek lejjebb .. mint mindig :) :)
a világon sokan játszanak a színes tészták gondolatával. Én is. Igaz, jómagam még csak az egyszerűig (normál levestészta) jutottam. Régebben, és nem ma. Ma tervemben szerepel, tudom, még nem késő!
Én nem 
szeretem a mesterséges színeket, ételben különösen nem. Ott a paradicsom,sárgarépa,cékla, spenót,zöldborsó, kurkuma, sáfrány, - természetes színezékek. Tintahal tintához nehezebb hozzájutni,roppant dekoratív dolgokat lehet belőle csinálni. Bár még idegenkedem a fekete tészta gondolatától, annak ellenére, hogy rugalmasnak érzem magam. Meglátjuk meddig jutok :)
 


1, azaz 1 darab céklát megfőztem, enyhén sós vízben :) ezen nincs mit humorizálni, bár mindkét kezem zacskóban volt. úgy tisztítottam, daraboltam.

közben tésztát gyártottam ötvözve a hazai hagyományokat a külhoni recepttel.. mert tettem bele 2 ek olivát is. 25 dkg liszt, 2 egész tojás, fél tk só, meg a két ek olaj. és 2 ek víz. A céklásban nem volt víz, csak 2 ek, főtt céklapüré. kért is még lisztet egy keveset.

az első morzsolás után voltak kételyeim, de emlékszem mindenki igy kezdi... gyúrtam , gyúrmákoltam... összeállt :)

nem valami fényes.... még nem..

Még dobozban. Nagyikámé volt, anyus anyukájáé... anyus kölcsönadta. Vigyázok rá!... és közben hallom nagyim hangját, ahogy kuncog... :) Jó lesz az csak hajtsad :D

elfeleztem.. mert én lusta dög vagyok így a tésztagépet is bevetettem a dagasztásba. és nem bántam meg. vagy 10szer áttekertem a legtágabb beosztáson ( 1-es nálam), mindig összehajtottam, újra tekertem, majd a 10. ilyen után átgyúrtam, és nézd csak milyen fényes, szép a tészta :)


 Módszer megvan.. gyerünk tovább :) 
elkövettem azt a hibát, hogy összegyúrtam előre céklás tészta tésztáját is.
így kellett még hozzá adnom egy kis lisztet, hogy ne ragadjon, de végül is megdolgoztam érte..

kicsiit lassabban akart homogénné válni, de nem baj, a jó pap is holtig tanul, és az okos, meg nem követi el kétszer ugyanazt a hibát, legközelebb nem dolgozom előre :)


na végre.. teljesen homogén rózsaszín :) pedig nem vagyok egy Barbie, nem színem, de így, tésztában tetszik :)
kész a céklás- rózsaszín, meg a fehér (sárga) is :)
na akkor lássuk azt a csodacsíkot.
felvagdalás , egymásra tevés...de jópofa, vitt a lendület.
nem szabtam semmilyen méretre, csak úgy, ahogy esett, mert pusztán azt akartam látni, működik-e :)

felvágtam, igaz, elég bénán, de ez most nem gond, ez az első,a többi jobb lett :D :D
átnyújtottam, kaptam egy tészta bacon-t :d :D nini ez tetszik. na a dolog neheze most jött. Olyan ideges lettem, hogy fotózni is elfelejtettem... derelyevágóval négyzetekre osztottam, és összecsíptem a közepét :) igen, igen, farfalle, vagy masnitészta. .... itt most nagyot sóhajtottam...
Na ezt bántam meg. azaz mégsem, mert megint okultam. Ha túl cifrát akarsz, valami elvész. minimum az idő. valószínű ezért nem lettem cukrász. Itt nincs lendület, csak egy darabig. Ez nem a dolgos háziasszonyoknak van kitalálva, csak ünnepnapra. Vagy mókaképp. De lehet, hogy te több örömet találsz benne, mint én. Mert őszinte vagyok, és nem kamuzok.
a többivel egyszerűen kitoltam, kétoldalas tésztát csináltam. összefogtam egy rózsaszín, meg egy fehér tésztát, és 2-3szor áthajtottam 6-oson :) GYEREKJÁTÉK :) EZ TETSZIK :) :)
végül is azt az adagot végigcsináltam, de tényleg.. azon gondolkodtam , ilyet kap mindenki 10 dkg-t karácsonyra.. mert.. értékelje!! Ha lett volna még 12 órám, akkor a többit is igy csinálom... most ezt mondom, aztán ki tudja később hogyan gondolom, vagy ha lesz kezem mellett segítség, aki helyettem összecsipkedi... akkor oké.. :) akkor újra bevállalom :))) gyerekekkel kiváló móka lehet.. csípéshez jól jött a csípőfogó a szerszámosból, jól elmosva...
KOMOLY küzdés volt!!! ..nem tökéletes, nem drámaian sokkoló.. de beleadtam apait anyait.. :) ... sőt nagyanyait--- azért annyira nem rinyálok.. :) :) most hagyom száradni :)
aztán már csak a szélesmetélt aprítás volt hátra..
volt néhány keszekusza, sebaj... :) sőt egy kis rózsaszín cérnametélt is készült, mert egy kicsivel  ugye a rózsaszín tészta több lett :) :)


tészta természetes színezésének a módja:

egyéb csoda csíkos-pöttyös tészták itt is :)

home made színes tészták (angol nyelvű, 2009)

sok sikert Mindenkinek, egyszer egészen biztosan ki kell próbálni :) :)
ma már tudom, hogy lesz máskor is, hiszen szivárvány színekben lehet készíteni, és egy egy jó ki déli ebéden vagy vacsorán, egy  hatalmas adag házi színes tésztasaláta, mekkora buli már :)))




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése