Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. november 26., hétfő

Malaczkának feje... abálva, fokhagymásan, paprikázva..

most már biztosan tudom, hogy öregszem... :) na jó vicceltem.. olyan nincs.. nem lehet :) amíg nincs kaporszakállam, ez szóba sem jöhet :) büszkén mondom, még ősz tincsem sincsen.. ősz hajszál néha akad...elfér.. de még mák sem hullott a fejemre.. miért is kérdéses?.. nem kérdés.. tény... 1000 év után megkívántam, az abált "szalonnát" ... nem a tokát, az ritkán jön be, pirítóssal néha néha... de a főtt fej ellen nincsen kifogásom. Barátosném hasaalját főzött, én meg fejet.. lassan kiadunk egy malacot a tányérokon.. :) Emlékszem, s szemem előtt lebeg, ahogy eleim jóízűen fogyasztották.. pirítóssal reggelire vagy vacsorára...azt gyűlölöm ha tocsog a fokhagymában, bár önmagában a fokhagymát imádom.. de szeretek azon túl is ízeket érezni... a hús (na jó, ne csúfoljuk, a FEJECSKE ízes lében főtt... azt az ízt miért is tolnám el?.... attól nem lesz jobb.... persze kinek mi a szokása, szája íze..., ha böngésznéd.. katt egy képre lapozzad... ha szereted...:) (all photos by Gyomros Kata)


Malaczkát fejileg megmutattam egy fazéknak.. ha már belenézett bent is maradt... de unatkozott egyedül. Beküldtem mellé egy marék borsot, egy fej hagymát, egy kisebb fej fokhagymát héjában félbevágva- így már volt társaság, meg odatettem egy babér levelet, ha netán írni -olvasni volna kedvük... a fej csontos - sebaj.. főttek együtt csendesen vagy két órát...aztán a tálcára koppant a fejecske.. de már csontja hullott... igen jó lett, itt ott megkóstoltam :) kapott persze még egy kis kozmetikát... csak bőrrel jöhet, szőrrel nem szeretem :)
 csont nélkül , laposabban.. ó ész, elmész sétálni... így néz ki ház egy eszét vesztett Malaczka. Ó boldog hagyományok... :)
 két gerezd fokhagymát kipréseltem, rákentem malaczkára alul- felül... és beporoztam paprika hintőporával, és megpaskoltam gyengéden, ahogy a babapopsit szokás :) illatos, pihe puha... de még langyos.. na ebben a formában, már csak hidegen eszem meg... letakartam, és utat mutattam neki a teraszra :) Még jó, hogy balkonra nem másznak a farkasok.. nem ordítottak sem hideget, sem meleget.. Malaczka így megdermedett .. :)
valahol el kell kezdeni...
  forró pirítóson kitálalva... illő körítéssel...
egy két finom falat....:)
 szereted-e?.. kívánnád-e? (no persze, nem vonaton, nem irodában, nem munkaidőben.. és nem randi előtt... uhh.. a FÖLDMŰVEST én meg nem bántok, sem a jó szántóvetőt.. szóval meg ne bántódjék senki sem: Tudtad-e hogy a fokhagyma a paraszt TIC-TAC ?? csak 2 kalória, és frissíti a leheletet :) :) :D :D


 Hozzávalók étvágytól függ hány személyre -azaz ameddig tart

1 csontos vagy kicsontozott malac vagy disznófej ( vagy tokaszalonna, vagy hasaalja nyersen)
a főzéshez:
1 fej vöröshagyma
1 fej fokhagyma

1 marék egész bors
1 babérlevél

víz
az ízesítéshez:
ízlés szerinti fokhagyma préselve ( nálam 1-2 gerezd)
őrölt pirospaprika
ha szükséges: még egy kis só


Jó étvágyat :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése