Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. november 14., szerda

Dagasztás nélküli kenyér - ELRONTHATATLAN :)

sok lemaradásom van, a napokban pótlom... valahogy nem tudtam mostanában kettészakadni...

kódorogtam erre arra.. sokszor láttam.. aztán River Cottage újra felpiszkált, hogy kipróbáljam... na egy biztos, legközelebb dupla tésztával megyek neki (azaz most duplán bekeverem) :D Mert ennek már csak a negyede van meg- langyosan...:D :D


az angol-amerikai CUP szlogen, nehezen áll a számra.. átforgattam a hazai szokásos mennyiségekre...
hozzávalók igen rövid sora... :
35 dkg liszt (BL 55 - bár angolszászok teljes kiőrlésűből sütik.. nekem pont jó ez is ), 1 tasak (7 g) szárított élesztő, 3 dl víz, 1,5 teáskanál só. ennyi :) .. ezt ugye még én is meg tudom jegyezni :D
gyakorlatilag a liszt mindegy, minden angolszász teljes kiőrlésűt használ, de nekem az nem jön be..

11 g-os tasakos szárított élesztőre mindent szorozz meg 1,57-tel 
fogom a fakanalat, lazán összekeverem... itt még egészen tésztaállagú :) mint egy masszívabb galuska 
 éjszakára le kell takarni fóliával, nem egyszerűbb ha zacsiba dugom a tálat..? kevésbé csinos lett a masni, de jól van köszöni:) ezt mormolta odabentről, miközben a csicserik mellett ezt is aludni hagytam. és még csak nem is tettem hűtőbe...:D 12-18 óra kell neki :D
 mára, kissé folyós és kovász illatú lett, buborékos... így jól megliszteztem a "deszkám"
 platty... nyoma sincs a tegnapi tésztaállagnak, folyik és ragad.. de!!!! - mert DE! mindig van- ha hisszük ha nem, ez pont így jó :)
 alul-felül liszt van... :D mert meg kell fogni :)
 félbehajtottam a placsnit jobbról balra...
 aztán mégegyszer félbehajtottam felülről magam felé :)
 egy kicsit a kósza széleket alulra dugdostam... na most már van valami tésztaformája... így hagytam pihenni további fél órát...persze nem maradtam tétlen..
 bekapcsoltam a sütőt 200 fokra, és betettem egy olyan fazekat, aminek a fedője is betehető a sütőbe. és üresen az előmelegítéssel együtt melegítettem a fazekat :D .... na itt volt egy kis időm nektek korábbi dolgokra válaszolni :D
 biztos ami ziher, a fedőt rányomtam egy darab sütőpapírra, és igy téptem körbe, a fazék aljával megegyező méretűre...
 amikor letelt a félóra- VIGYÁZZ FORRÓ A FAZÉK!!! - beletettem a sütőpapírt, a tésztát összefogtam, nyomorgattam, markolásztam- mert mindenáron tiltakozott a fazékba pottyantástól... és PLATY!! beleejtettem a fazék belsejébe.. semmi cicó...!
 rátettem a fedőt.. vissza a sütőbe 40 percre :) sütő marad 200 fokon :)
40 perc múlva kinyitottam.. nini!!!!! :D elkészült a kenyér :D :D

 FORRÓ A FAZÉK!!! de azért kiborítottam- jobb, mintha ő borítana ki engem....
 csinoska lett, próbának bevált!!! :D Megspriccelve vízzel, tovább repedezett, pattogott, jajongott a kéreg, amíg csak egy hangos reccsenéssel meg nem adta magát :)
 hát nem gyönyörű??? ;*)
megvártam mig langyos lesz.... kihűlni esélye sem volt, mert Juditom már toporgott, hogy kóstoljuk meg :D megtettük.. keverem a következőt.. DUPLÁT!!! mert ez nemhogy a holnapot, az estét sem éri meg :D 
 csodásan buborékos, levegős, rugalmas :)
 no és hummusszal megkenve, olivával leöntve, járt nekem a kóstoló :D
jó étvágyat :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése