Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. november 29., csütörtök

Árva avokádó....

Csirke van... megint... de azért nem jajgatok, ha már "unalomig űzött", akkor fel kell dobni valamivel. De mivel..? Lehetne ezzel is, meg azzal is.. viszont kipottyant az avokádó a markomba.. a földre igyekezett valami gravitáció nevű jelenség okán, de én ügyesebb voltam... ennyit a fizikai törvényekről.. le lehet győzni.. bocsi Newton :)


Jó érett avokádó (ki lehet fogni 100 Ft/db áron..persze ha nem sárgadinnyényi méretet akarsz) .. érdekes rajongás, mert szerencsétlen önmagában annyira semleges, hogy azt nem értem, ki jött rá, hogy fogyasztható... ám zsírtartalma jelentős, de nem rossz zsír.. jó zsír... olyan, amilyet lila hagyma alá pecsenyeszaft helyett nem kenünk.. de kedvelünk...
 oly könnyű kanállal beleharapni..... 
 kikanalaztam őket egy tálba :) aztán egy kicsi citromnak nekiestem kanállal, húsostól belefacsartam egy fél citromot.. a kanál jól jött, mert két szemtelen magot le kellett tartóztatni :) 
 két gerezd fokhagyma, présbe lett fogva, és egy egy harsány reccsenéssel átfurakodott az apró likacskákon... belesírva magát az avokádóba...aztán a jó, frissen őrölt borsot, tengeri sót hullajtottam könnyek helyett.. (hapci).... 
 és végül 1 kanál tejszínnel szelídítettem.. és 1 kávéskanál porcukorral húztam vissza keveset a citrom ízén... NEM BÁNTAM meg.. eszméletlenül kijöttek az ízek... .nekiestem villával... csak rusztikusan-- pürésítheted is, ha kedved úgy adja, de kellett nekem bele egy ici-pici rusztika...
 saját héjában kitálalva...
 

 így fest a mai avokádókrémem

  egy másik fotózási technikával, nem makróval.. távolabbról zoom-olva... ennyiben változnak a színek, mert photoshop-ot nem használok.. nekem így is tetszik... és hálás volt az alany, nem gőzölgött bele a képbe, az árnyéka is megmaradt, az meg egy külön előny, hogy nem is mozgott, meg kavarni sem kellett  :)

 szóval így fest az avokádó zöldje, szelídítve.. fűszerezve :)
 mutogatja magát, minden oldalról, úgy tűnik, hogy eredeti semlegességét színével és pózolással pótolja.... erről eszembe jutott egy bölcs ismerősöm nagy mondása: 
"A sors igazságos:
Akinek rossz a látása, annak jobb a hallása,
akinek rossz a hallása, annak jobb a szaglása,
akinek rövidebb az egyik lába, annak hosszabb a másik..."


 nem maradhat el a kóstoló sem :) fincsi sós kekszen felkínálva magát harapásra... kérése számomra parancs... bevégezte :) hmmmmmmm!! FINOM!! :)

Hozzávalók:
2 közepes avokádó
1/2 kis citrom
só, frissen őrölt bors szád íze szerint
1 kanál tejszín,
1 kávéskanál porcukor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése