Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. július 2., hétfő

Málna dzsem - a negyedórás

A málna egy külön szerelem... van aki nem szereti, van aki passzírozza...hogy menjen a magja.. én nem.. nyersen is kapom a magot, hát a dzsemben is elfér...
egy hétfői napon- amikor "nincs" piac.. egy nyári vállpántosért léptem be, hogy legyen egy nyári  lipityinkém, ami csak lebeg-lobog, szellős.. hasra estem egy árusban, aki túltermelte magát előző szombaton...mivel a málna kilója amúgy 1600 jó hazai HUF körül mozgott, már épp letettem a málnadzsem tervemről, amikor kiderült ezt most féláron adja. Na annyi, már az én málnáért kiadható összeg morális határérték alá kúszott, így egy ládányit megvettem, persze hazafelé már az egyharmada elfogyott, mint azon a 250 méteren, amit meg kellett tennem...
de nevezzük úgy hogy ez az égből pottyant málna... és egyelőre még egy kicsit gyönyörködöm...







 1 kiló málna 4 dl víz 0,5 kg dr O. 3:1 ben befőzőcukor.. és egy 5 perces rottyanás.... máris üvegekbe merve...
kaptam kérdést a Facebook oldalamon, hogy miért is teszek bele vizet... a kérdés jogos!!! egyszerűen ennyi málna elviseli, hogy egy kis vízzel hígítsam, aromavesztés nélkül, és így 4 dl-el több dzsem kerül üvegekbe. No persze erre lehet követ vetni, elítélni, de van egy fogadásom, soha nem fogod megérezni az ízén, hogy vizet is látott!

 fejenállás, visszaforgatás.. 12*220 ml :)) TÉLIRE a nyár legszebb ízéből... ;-)


2 megjegyzés:

  1. Uramisten.... málnát.... most!!!! (Ó, anyám, a világ legjobb gyümölcse)

    VálaszTörlés