Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. július 14., szombat

Sárgadinnye Jam

A befőzés egy sajátságos dolog, mindenfélét csinálok, sokszor maradékot hasznosítok. Van mikor kevesebbet, van mikor többet.. persze akad olyan is, amikor befőzésre vásárolok, vagy kapok gyümölcsöt, zöldséget. Egy azonban biztos, hogy kárba, pocsékba semmi nem mehet !
a dolog úgy kezdődött, hogy kaptam  sárgadinnyét, csak úgy, amit felkockáztam, kis rummal locsolva várta végzetét..., mert a fiúk nagyon sárgadinnyét ettek volna. Betettem a hűtőbe hűlni.. s annak rendje módja szerint csak a száj és a lelkesedés volt nagy..a csudába elfelejtettem, hogy ott lapul, mára van másik... mert nem fogyott, kívánatosabbak voltak tán a barackok.. nem tudom.. de gondoltam egyet, nesze nektek, hát sóvárogjatok...
na jó, helyem sem a hűtőben, kell egy görgedelmesnek... akkor hopp gondoltam, miért ne?... mintha rémlett volna, hogy láttam már valahol dinnye jam-et, de most mindenképpen megpróbálom.. kis-szériás, ahogy én nevezem, bár a kóstolás után.. erősen elgondolkodtam...



 kiindulópont kb 1 kg sárgadinnye, 6 púpos evőkanál cukor ,5 g ( 1 kis tasak) citromsav, és 0,5 dl rum, valamit egy tasak vaníliás cukor, zselésítő ízlés szerint...
itt még egészben....jól összekevertem mindent, lett leve... nekiestem a botmixerrel, bár pár darabka darabos maradt, semmi gond. Aztán jól rotyogtattam..
 a végén kapott egy kis zselésítőt, mert a dinnyében több a víz, mint a pektin, a színét pedig nem akartam elveszíteni. Meglátjuk.. de egy biztos.. a lábaskát kinyaltam utána :)))
 sárgadinnye jam :)) így mosolygott rám a talpára állítva.....


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése