Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. július 11., szerda

barackon napon aszaló......

vagy sikerül.. vagy nem :))))))) ha nem, akkor előbb megeszem :))
az aszalt szilva mellett a másik gyengém az aszalt sárgabarack...egyszerűen utálom, hogy pokoli ára van.. odakint pedig a rekkenő hőség.. kaptam finom sárgabarackot...na használjuk ki, mind a kettőt..(amúgy is "borzalmas" napokra vagyok kárhoztatva.. 1 láda őszi, 1 láda sárgabarack várakozik az üvegekbe zárásra.. no meg egy láda nektarinnak is "halála lesz lészen"... bár az biztosan csak úgy lesz megeddve...(ez családi szójárás, az "edd meg" gyereknyelvű múltideje... megeddve ...logikus , nem??)

a héjukon teljesen tiszta de SZÁRAZ barackokat kicsaptam a napra... pár napi biztos eltart... :)) a keményeket választottam, amiből még nem csepeg a lé... talán könnyebben töppednek...
 egy órás barackok.... :)
 a bogaraknak esze ágában sincs rámenni... :)))))



24 óra múlva...kicsit összementek :)) ebben az időjárásban fügét is aszalhatnék :))))))) csak hibádzik a füge :))
 szöszöl a nyárfa.. a csuda vigye el... de semmi más dolog nem látogatja a barackokat.. , jaaaa, én igen...
 az íze már remek.. még egy nap, és megy dobozba :))
48 órás... üvegbe zárás előtti állapot :)) kicsit "csúnyák" de annál finomabb :DDD barackíz-koncentrátum :) zárt, de cseppet szellős üvegben várják a felhasználást :)


utóirat: sajnos azóta ez már elfogyott....:( vittem ajándékba is.. de 1 hét múlva, csak hűlt helye volt.. addig addig kóstolgattuk. ebből az a tapasztalat, hogy sokkal többet kell csinálnom :)

2 megjegyzés:

  1. Köszi, nagyon hasznos. Idén én is szeretnék többet aszalni napon. Légy szíves, a lehetséges tárolásról, esetleg hosszabb távon - télre - írjál valamit! Köszi előre is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia,attól függ milyen nedves marad.. én nagy fém sütis-dobozokban tartom... az aszalt szilvát, aszalt barackot, mindenféle aszalt gyümölcsöt, de még a szárított gombát is :).. kicsit járja mégis a levegő, de semmi nem képes belemászni, és fény sem éri :) Kata

      Törlés