Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. június 16., szombat

Citromos eper dzsem

Citromos eper jam :) Dzsem... darabos gyümölcsíz.... megint 

szeretem az új ízeket... nem azért mert a "régiek" nem lennének jók, hanem mert vannak dolgok, amiket érdemes megkóstolni... 
szeretem a pikáns ízeket, így menetrend szerint citromsavat is adok az eprembe.. de kipróbáltam egy régen begyűjtött receptemet.. KIVÁLÓ LETT, hát itt az idő megosztani :) ez nem nagy szériás.. így belefér még eg
y kísérlet bárkinek :)

1,5 kiló mosott csumázott eperhez 1 liter víz ( a legalján elmagyarázom, a víz 3dl kivételével elhagyható) és 60 dkg cukor. 1 citrom zöldséghámozóval vágott héja és leve, és még 4 citrom leve...kiváltható ( 1 citrom és 20 db citrompótlóval) ennyi ami kell hozzá.... hogyan?

az összes citrom héját levágtam, de csak 1 citrom héja ment a dzsembe, a többi még várja a szebb jövőt... citrom-jam lesz belőle, de arról majd később..

aztán egy késsel megsegítve leszedtem a keserű fehér réteget, és mint a narancsot gerezdekre szedtem. A közepén levágom a hártyát- ott ahol a gerezd ÉLE van, és alulról az ujjamhoz támasztva egyszerűen kifordítom a hártyából, és a késsel szépen lefejtem a citromhúst.. ( hűűűűűű ez leírva bonyolultabb, mint megcsinálva) csak egyszer kell ráérezni, és akkor menni fog.. így a magok is huss repülnek könnyedén, nincs úsztatás, most ezt a citromhúst adom az eprekhez... és 3 óráig fejéje sem nézek, csak főzöm CSENDESEN!!!!!!!!! ne buzogtasd.. add meg neki az időt!! A cukrot viszont csak a 3 óra végén adom neki, egy tasak 3:1 ben zselésítővel.
Aztán forrón belemer az üvegekbe.. 5 perc fejenállás után és beteszem mindig a dunsztba, bár tudom, hogy nem kéne...de ez már rutinból megy:) reggeli kalácsokra isteni ízorgia.


FONTOS UTÓIRAT: Kérdezheted, hogy mi a fenének a víz az eper alá!!! pusztán szaporítóanyag.. szeretem a zselé részét is a jam-nek. szóval több lesz belőle.. és az idén aranyárban volt az eper...na ezért. A vízzel több lesz, a főzési idő az ízek átjárásához kell, ha 1,5 kiló gyümi és 3 dl vízzel csinálod, majd hogy a zselésítő sem kell., akkor eperlekvár lesz.. és nem JAM :) az én olvasatomban :))

a csumázás nem a kedvenc sportom, de hozzá tartozik a befőzéshez... ritka szerencse, ha gyümölcshöz tisztítva jutok :P .. de megjegyzem, eper esetében ez még nem fordult velem elő!! 

 ez a sötétebb adag a második eltevés.. a különbség az eper fajtájából fakad!!! az első, bár isteni, ízletes- kifakult a citromtól, kevesebb volt a gyümölcsben a színanyag... de az íze pont ugyanúgy csodás... MINDKETTŐNEK!! igencsak dugdosnom kell hogy maradjon télire... DE...mert az mindig van...


 a balkonkertem megajándékoz naponta 6-10 szem igazán zamatos eperrel.. azt mondják késő szeptemberig kapok tőle napi csemegét....eddig nem csalódtam..pedig nehezen indultak meg. olyan nehezen, ahogy érkeztek.. de meghálálták azt, hogy magamhoz vettem őket... a balkonkertemről majd külön mesélek, egy másik blogon.. hogy mindent ne keverjek...mert az jó hosszú mese ... márciustól... a zimankóig.. :)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése