Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. május 13., vasárnap

töpörödött töpörtős törpördögök :))

az első... "gondolomra" készült pogácsám.. lehet hogy öregszem, hé ?..... tiszta dilibe mentem át.. mondom én, hogy nem bííííííííírtam ma magammal... ;-)) a hogyan-hoz lapozz vagy görgesd az egeret.....


a csirke alól kiloptam egy szedőlapátnyi főtt krumplit..(15 dkg.. annyi biztos volt)... és durván összetörtem ... ennyiért a nagy , békebeli krumplinyomót elő nem veszem..
 derékba fogtam egy kilós lisztet (~cca 1/2 kg)... beleborítottam egy kis pohár tejfölt, belekanalaztam 2 púpos evőkanál kacsazsirt, beleütöttem 1 tojást, másfél deci (kb) tejben megfuttattam kb 3 dkg élesztőt- egy kiskanál cikorral, megkértem a naffiam, hogy csipjen a sóról két nagy csipetet...belebillentettem a borsos üvegem...és nekiálltam...
 2 perc alatt összeállt.. nem kellett bele semmiből se több.. de kevesebb sem :)) eltaláltam..(ha neked sűrű lazitsd egy kis langyos tejjel, ha híg, tegyél bele kis lisztet..).. egy kis könnyed öklözés, gyomrozás:))) persze bal kézzel a gép... de jó is lenne, ha nem ejteném a tésztába a gépem ...

hagytam megkelni.. a sütőben amúgy is a madár volt, a rizst is a tejben meg kellett kavarni... ( és a Forma-1.. lövik a rajtot!!!!!!!!!! )
 nem kérdés, hogy én kinek szurkolok... Forza Ferrari.. SEMPRE 

míg a formulát néztem a tésztám megdagadt... csak úgy a kezemmel ellapítottam.... juj de könnyű, remélem megállja a helyét...

a tepertőt aprítóban összetörtem, majd adtam hozzá egy kis morzsalékos zsírt, de csak kicsit.. és a kezemmel a tésztára kentem... feltekertem,..... 

 3ba hajtva. kapott a nyújtófával.. élveztem nagyon ahogy "buborékok" szaladtak a tésztarétegekben...
 imádom ezt a kicsiny sodrófát.. van nagy is, ami átéri a tésztát, de ez kézre áll.... késői vendégeknek nem árt vigyázni olykor ;-)))))
 szalad a kés.. jól megélezve...
 na a maradék tojás landolt a rizskochban... (pffff .. akkor abba 11 jutott)
 van egy szaggatóm, még anyustól örököltem, aki lehet hogy Zsuzsa mamától kapta.. ez az én méretem..(kb 5cm átmérő) .. Anyus inkább a kisebbeket kedveli már.. nekem ez a favorit.. ha jól belenézek a fiókba, szerintem ez az egyetlen.. de jól megvagyunk mi így kettecskén.. ( csudaformás műhanyagjaim vannak, de azoknak most semmi keresnivalójuk nem volt errefelé..) 
 még egy kis várakozás.. persze csak kényszerből.. a csirkének előbb ki kell jönni a boxutcából...(csirke, rizskoch, pogácsa... egy napra.. és szerintem itt még nincs is vége..)
 na már a pályán..... 
 hopiiiiiiiiiiiii:) az első tepsi készen van.. fújom, fújom.. nem bírom kivárni... innentől már csak gyönyörködjetek..... ♥


 a két tepsi terméke:)) meg az amit "el"-kóstoltunk-tam belőle :)
 töpörödött töpörtősök....:-)
 hát így készül... a tepertős pogácsa.. csak úgy gondolomra :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése