Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. május 16., szerda

Éji vándor (szezonális) levese :)))

az éjszakai vándorok.. a fáradtság. meg a késői érkezés miatt nem nehéz 6 fogásos étekkel , hanem valami könnyű.. forrón, vagy csak melegen, gyümölcs esetben akár hidegen is fogyasztható levessel várandók... persze nem gyomrot-megfekvősen, mégis krémesen...Páromat várom otthonról most idehaza... :) És tudom hogy egyik kedvence a csirkelábas, szopogatós leves... 



egy fazék leveshez 3 gyökeret szeltem karikára, majd a vége felé vékony szeletekre...idei már, gyönyörű.. egyébként egy csokor cérnácskát tettem volna belé, de érdekes az most nem érte meg senkinek.. az enyémek pedig még csak a damilvékony-korban várakoznak..a jövő héten talán már abból főzhetek:)) egy kevés VAJ-on elkezdem párolni a fehérrépát nagy lángon, hogy egy kis színt is kapjon...
 3 igazi idei répácska vágódik karikára..azt a nem kiskésit ;-))) megy bele szépen a gyökérke mellé a vajba...
 a vándor szereti a lábat ;-) szilveszter sincs már.. tehát semmi baja nem lesz a szerencsének...
metélőpetrezselyem a teraszról... meg a fehérrépáról :))
 másfél kiló héjas borsó teljes mennyisége... izé.. kivéve azt amire rájártunk nyersen :))) ez egy fél kilónyi nyers borsó veszteség... :)))
 amikor már üvegesek a répák, megy bele a fűszer... bors ( nem kevés) egy kevés vegeta, és só, illetve egy jó kanál cukor... ( úgy szeretem, ha édes és sós, és borsos egyben)... no meg az egy csepp titok, ami elmaradhatatlan....
 mehet bele a borsó is.. átkeverem, átforrósítom.. ahogy gurguláznak a borsók.. még a számban landol pár szem.. de csak hogy el ne felejtsem, jót fejtettem-e ki :))) bele a kaszabolt petrus fele, és egy púpos fakanál liszt ( 1 ek kb).. amivel staubolom...érzem, ahogy lepirul az edény aljára, és ráragad a zöldségekre, édes karameliizálódó illat keretében, s ekkor felöntöm egy félliter vízzel, hogy a lisztes kéreg krémesre varázsolja a levesem...
 ilyesmi alakul belőle...olyan lesz, mintha berántottam volna, csakhogy a zsiradék kevesebb...
 ekkor mennek bele a lábak, mivel "zsenge gyáriak , így mire a borsó megfő, a lábak is készek lesznek....
 közben elkészítem az izes vajgaluskát :)) simán is szeretem, de így még a galuska is fűszerezi gazdagitja a leveskét :)) bármilyen sima levesbe tehető...még a rántott levest vagy a "vegeta levest" is feldobja:)) de tettem én már zacskós zöldséglevesbe is anno, amikor úgy hozta az élet.. nagyon finom lesz tőle.. 1 nagy tojás, 2 púpos ek liszt, 1 dkg olvasztott vaj, bors, egy kis vegeta/só és 1 dkg olvasztott vaj és egy jó csipet vágott petrus... ezt egy VILLÁVAL jól eldolgozom, majd hagyom, hadd dagadjon a liszt. (persze közben 'fészbúk'ozok) 20-25 perc múlva beleszaggatom a levesbe ízlés szerinti méretre...
 pár perc kell csupán.. amikor a galuskák feljönnek mint a leves tetejére, akkor elzárom s lefedem, és hozzá sem nyúlok vagy 10 percig... "egyesüljetek" felkiáltással... majd kitálalom gőzölgőn, sűrűn.. illatozón....
 én szeretem, így is... :) jó étvágyakat..!!!!
 Éji krémes, zöldborsóleves, csirkelábbal ( valahol a fazék alján megbújó szívekkel.... ) ízletes galuskákkal....


szívemet, lelkemet belefőztem... remélem látszik :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése