Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2012. május 15., kedd

Resztelt máj 20 perces élete...

belebotlottam a csodás körmök mellett egy hihetetlen friss borjúmájba.. úgy 60 dkg...:) előbb rántani gondoltam, de mire Anyustól hazaestem, már elvetett s halott ötlet, hogy májat rántsak. meg különben is.. na de olyan friss, és már az ízre állt a szám.. na jó.. pikk meg pakk...legyen resztelt máj... egy kicsit máshogy, egy kicsit úgy , mint a disznótoron, amikor nem lecsós az alap... és nem krumplit főztem, hanem tésztát.. de semmi baj... csúszott mint kacsába az a bizonyos nokedli...19 perc alatt kész.. a 20.ban elfogyott.....hagyma, hagyma... lilahagyma akadt a kezembe.. sebaj, szeretjük

 egy kis húsos kolozsvárival indítottam kacsazsírral talpalva... a szalonna nem egy klasszikus resztelt máj hozzávaló, de nekem most épp így esett jól..
 imádom az illatát ahogy serceg....titokban a délután sült friss kenyeremmel betuszkoltam egy sülő darabot.. ( pár falatkán kívül, gyakorlatilag elfelejtettem ma enni.. és nem bírtam ki..)
 teli szájjal a hagymavágás sem okozott gondot, bár rusztikusan vágtam...
 hess a szalonkára, süljetek.. addig a víz forralni odatesz...
 a májacska... borjúból, gyönyörű... imádom még nyersen is a friss máj illatát, bár nem egy tipikus parfüm illat, meg hát nem is rohangálnék vele a nyakamon, de így az asztalon igenis ínycsiklandó...
 előbb vastagabb darabokra, majd félcentis csíkokra vágom...a nagyobb ereket, hártyákat levágom...
 összeaprítva.. már kész is, mehet a hagymás alapra, amibe jó kávékanál őrölt borsot küldtem.. só semmi, a máj sülése közben annak helye nincs,, cipőtalpat a cipőboltban..
 a lángot feltekerem.. mert én mindössze 3 percig sütöm a májat 90% kész állapotra...
 már majdnem átsült mind.. itt elzárom, az edény hője pont elég a kész állapothoz.. már nem véres.. de még ÉDES...amig a tésztát is elkészítem, pont 100%.. remegős, és omlós , mint a vaj....ha 100%-nál zárom el, akkor 110%, azaz túlsül, mire kitálalom...
 gazi szegedi paprikám...!! Rubin színű, mint a neve is mutatja.... az illata meg elárasztja a konyhát egy másodperc alatt
 keverem- kavarom, na most sózom...
 beleharapni ezerszám.....
 egy gyors tálalás, még gőzölög..
"összecsapom" módon a resztelt máj :))) jó étvágyakat :)
  megkóstoltam.. na ezzel sem vallok szégyent ;-)))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése