Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2013. június 23., vasárnap

2013 meggyei- és cseresznyéi...

Örömcseppek.... 

az eperrel csak megkezdtem a befőzési szezont.. jó későn, de inkább mint soha.. már a cseresznye van porondon.. de a meggynek sincs még vége.... mindenféle meggyes őrületeim elkészítése- befőzése megkezdődött.. ez az adag soronkivül- vagy eredeti tervezésen felül gyülekezett :) nem is tudom mi volt a csábítóbb az ajánlatban.. a fára mászás lehetősége, vagy az üvegbe zárható ízek, a már beváltak és az új kíséretek.. :) úgy tervezem, hogy minden gyümölcsös idei befőzésemet ebbe az albumba gyűjtöm....(aztán majd átemelem mindet a blogomba is..) lesz megint vörösboros- meggyem :) mivel hatalmas sikere volt kóstolói körében, aligha kérdéses, hogy minimum dupla mennyiség lesz belőle az idén.... de újra előszedem a jól bevált fekete-erdő "lekvárom" azaz.. meggyet eltenni csokiban... brutálisan finom volt...de mivel kértem még egy nagyobb mennyiséget, amiért szurkolok, hogy se jég el ne verje, se a napsütés ne kímélje... biztos, hogy még sok minden meggyesem lesz..:) .. na meg cseresznyés, meg barackos, almás, szilvás, körtés.. és sorolhatnám.... legalább én is megtudom mit sikerül kamrakincsként apránként elpakolászni.... :) 

 
 nézzük mikről-kikről is fog szólni a mai történet :


 cimke- szöveg nélkül a cseresznyekompót

 2013 nagy felfedezései ízeket komponáltam: 



na de lássuk, hogyan is kezdődött: 
egy "kis " saját kacsó által szedett cseresznye... Pilisvörösvárról.. még érhetett volna, de befőzésre ideális :)
 egy másik helyről szintén kicsi kacsómmal szedve isteni édes meggyszemek...

 hajnal a teraszon... micsoda idill.. 10 ujjú magozóm kéznél.. hozzám nőve.. szép kilátások :)
 tételezzük fel, hogy a meggyet mindet egyszerre kimagoztam :) :) 

FEKETE ERDŐ üvegekbe zárva:
8 púpos kávéskanál JÓ minőségű kakaópor, 30 dkg cukr, 1 kk fahéj...

 3 dl vízzel elkeverve, forralásnak indítva...
 kész a "csoki" része... mehet bele a meggyem.. 
 2 kg meggy megy bele magozva...  

rotyogás van... jól összeforralom, megkapja a 3:1 dzsemfixet.. amennyit a gyümölcs kíván 2 tasakot.. ( RUF Gelierfix) és már mehet is az üvegekbe...
fejreállítás...   aki akar tegyen bele tartósítót ízlése szerint.. :) 
 címkézés.. és már kész is  

11 db 390 ml-es üveg lett belőle.. csurig..  :)

lehet bele rumot-rumaromát is tenni.. de azzal nem szöszögtem..

a régi klasszikus Fekete erdőm CSOKIVAL és nem csokoládés desszertporral készül:
Fekete erdő befőtt CSOKIVAL
nem nagy ördöngösség.. igazából tejberizsek, natur piskóták, vagy épp rizs-koch feltétként funkcionál... vagy éppen fagyikelyhek megbolondítója:))

fogj másfél kiló édesre érett meggyet, magozd ki, tedd lábaskába, adj hozzá 2 dl rumot..., forrald fel, 10 dkg jó minőségű étcsokoládét olvassz fel benne... és egy tasak 2:1ben vagy 3:1ben befőtt zselirozót 20 dkg cukorral elkeverve a végén add hozzá.... ( ha édesebben szereted emeld a cukor mennyiségét) .. pár perc után merheted kis üvegekbe :)) egy éjszaka dunsztban, ha akarod.. .. és mehet a kamrába.. jól dugd el, mert hamar rá lehet kapni :))


VÖRÖSBOROS MEGGY (nagy kedvenc!!)

MEGGY VÖRÖSBORBAN

2 kg magozott meggy, 6 dl száraz vörösbor felforralva és 10 percig főzve, majd a szükséges 3:1-ben zselirozó elkeverve 60 dkg cukorban és 1 mokkáskanál őrölt fahéj.. . További 3 perc forrás, üvegekbe merés ez volt tavaly.. most 6 kiló meggyből... :)) azaz minden szorozva 3-al 
 

 rotyogó fortyogó... ne főzd túl.. 
 ez a szilikon forma minden üvegre jó..  ezt egy receptes könyvhöz csomagolva vettem Németországban.. itthon szerintem a filléres boltok polcain is megvan a szilikonok között... 
 sorakozó volt... 21+1 üveg.. abban a +1-be inkább zselé van, mint meggy..  külön meg is jelöltem, nehogy ajándékba azt adjam, és csalódás legyen a dologból..



a cseresznyék első része várja a szirupot...  a másik felének csatlakozása van magozva, a már lemagozott meggyhez..  ez csak sima kompót.. de szokásom szerint sziruppal nyakon öntve, majd visszatöltve.. újra forralva, és másodszor is nyakon forrázva.. na akkor lezárom, és mehet a dunsztba :) Magát a gyümölcsöt nem főzöm.. ez persze a cseresznyére igaz .. 



CHERRY SWEET- CHERRY HOT

"CHERRY"- gyár  édes és csípős.. egyszerre indítom a kettőt... az édeset kiveszem üvegbe, akkor "újra" fűszerezem.. és máris HOT, azaz csípős lesz belőle... 
2 kg magozott meggy, 2 kg magozott cseresznye 40 dkg cukor ( ha ízlésed többet kér, add meg neki, nekem ennyi pont elég)... és egy kávéskanál fahéj... +2 tasak citromsav...és egy kávéskanál szárított-kávédarálón aprított citromhéjam.... és a lág felett azonnal neki is esek a botmixerrel.... egy kósza magot ( Pandám itt már segített).. megharapott a mixer.. neki nem tört foga.. az ízen nem rontott  így jártunk... ettől lesz különlegesen finom  a dolog problematikája letudva  persze csinálhatod felesben is.. de én most két dolognak indítottam alapot egyszerre... 
 közben az ég színe is kettőssé változott... 
 elég bizarr frissem lemixelve... de milyen szép lesz..habot leszedtem.. kapott utána egy 3:1-ben zselésítőt.. nem kell több, mert ezt most tovább főztem, mint szoktam.. majd már böfögő sűrűn kiszedtem üvegbe a felét.. ők:) lettek a SWEET-ek

újra felhabzik, amint az őrölt bors éri, meg a chili (1 mokkáskanálnyi).. habot újra elfőzöm ( most már gyorsan elmegy.. ) és a HOT, azaz csípős édeset is kiszedtem az üvegekbe..  azt hiszem, némi üres fazék nyalogatás után, hogy mint a chilis eper.. a chilis cherry is nagy kedvenc lesz:)
 Cherry Sweet  meggy-cseresznye jam...
 Cherry -HOT... meggy-cseresznye édes-csípős  


Megtalálod a Facebook -on is :)


2012 és korábbi nyalánkságok --> ITT

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése