Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2013. július 7., vasárnap

Kapros túrós pite - Muffin

.. na nem kezdem újra- hogy a töltelékek pártján állok... mert bizony a töltelék felé lejt nálam a pálya... abszolút elfogultan .. :) Mivel az almás-pite-muffinomat már láttátok, jöhet a kaprostúrós pite-muffin is... :) csak azért muffin, mert igy megáll a formában, és rendesen ki lehet tálalni. a csak töltelékes mivolta ellenére is..


 sorakozó van kérem.. 
elég guszta???
megvágva sem rosszabb... és nem kevéssé illatos.. minta békebeli.. 

csak úgy.. mert tetszett.. az sem baj ha minden oldalról megmutattam..


na de a nagy nézelődés után lássuk, hogy is készül.. olyan nagymamásan.. gondolom módra... 


kb 20-25 dkg túró (ennyi volt itthon), 2 ek sűrű tejföl, egy kis csomag mosott, aprított kapor, 2 púpos evőkanál barna cukor, és 3 dkg vaj... így elsőre még egy tojássárga.. ( lesz még belevaló).. ezt jól kikeverem.....
 a második tojássárga, és egy fél citrom héja... s kavarom tovább..
 legvégül hozzáadom , majd óvatosan belekeverem a két tojás habbá vert fehérjét is... .. na kérem a süti nagy részével meg is vagyunk.. innentől gyerekjáték  .. ez kb 10 formácskába lesz elég... ha nem teszel bele annyit mint én, akkor még 12 is kifutja belőle...
 egy egy kiskanál darált háztartási keksz... (ha a képen nem látszódna jól) - nem púpos!!!  megy a forma aljába- ezzel a tésztát megint kipipáltuk...
 elosztottam a formákba az édes- kapros-túrót.. utólag jöttem rá, a mazsola kimaradt.. na bumm.. majd legközelebb.. 
 szépen emelkednek a tojásfehérje miatt.. persze a végén azért nem lesznek ekkorák- de nem baj.. nálunk hol volt rajta második tészta , hol nem volt... ha nem volt, akkor foltos pirosra sült a tetején.. néha anyus, vagy Zsuzsa mamám, hogy sárga piros legyen a végén, és fényes.. én nem kentem, sőt tésztát se tettem a tetejére.. s ugye valljuk be.. alá sem..  de attól pont olyan marad az íze, amilyennek ( a töltelékét) szeretem...
 úgy 25 percet voltak a 180 fokos sütőben.. csak alsó-felső sütés.. semmi légkeverés.. egyéni dolog csak irányadónak mondtam, mert ahány ház, annyi sütő.. nincs más dolgom, mint kitálalni.. alányúlok, és kiteszem szépen.. mert mégiscsak mégis.. megérdemlem... én is... 
 remélem tetszik.. kívánok jó étvágyat.. sokaknak lehet sokszorozni  mi kisfogyasztók vagyunk 

a Facebook-on is megtalálod itt...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése