Mottó

Üdvözöllek a konyhámban :D Én nem csinálom Nálad jobban! Én , így csinálom!Ha tetszik oszd meg barátaiddal!
Welcome in my virtual kitchen. If you like , share it, and invite your friends too :) :)

2013. július 7., vasárnap

FŰSZERVAJ "GYÁR"

.... a fűszervajat rendszeresen emlegetem... nem volna megfizethetetlen.... de jobb szeretem magam, ha van rá módom... persze fagyasztott zöldekkel is mehet, akinek nem terem... de piacon is lehet már kapni csokorba fogott fűszereket, ha máshogy nem, vagy "cserepest" a hiperben, ami 3 nap múlva halott.. szóval ha van rá mód, neveljük.. és nem árt őket rendszeresen kaszabolni... most úgy hozta az élet hogy szereztem zsályát is- frisset, zamatosat... az nekem most nem terem.. turbolyát viszont nem mentem keresni.. de nem érzem hogy ettől rosszabb lenne... ez így önmagában egyszerű lenne...:) megmutatom, én hogy csinálom.. mert elfogyott ami volt.. és most épp nekiálltam...

imádom őket... kevesebb só, több fűszer... tökéletes- nekünk... ha naponta csak egy kicsivel több a feleslegesen bevitt só, már adtál egy piros pontot az egészségnek.. és nem lesz cseppet sem íztelen az eledeled..
 rozmaring, bazsalikom, oregano (szurokfű), snidling, zsálya, petrezselyem, és kapor kerül bele - most "csak" 7 fűszeres lesz, ami máskor 8.... heten mint a gonoszok.. de ők nem azok.. mert kakukkfű is van benne.. szóval megvan a 8.. csak az egyedül a pókra passzol... ( azt viszont nem szeretem)
 belesétáltak az aprítógépbe.. olyan arányban, amilyen íz intenzitásuk.. kapor és rozmaring kevesebb, a többi több.. hogy egyensúly legyen.. az aprításhoz egy kis só, meg egy kevés olivaolaj a segítségemre van.. mert így hagyja magát összedolgozni.. no meg hogy szakaszosan kezdem az aprítást. z-z-z... így nem tapasztja fel az oldalára, hanem szépen lehúzza mindet.. aztán amikor már összeesett az egész, akkor szépen adok neki, az aprító nem fogja turmixolni.... de nem is lesz folyós... hogy minek bele oliva?...  elmondom..
 Olivát azért teszek bele, mert az is megdermed-az extra szűz... ...sima étolaj ezt nem teszi meg-így hát ha nem szereted az olívát, akkor inkább egy kis vizet adj bele... .. azután, hogy a pépesítés megvan.. fogom a jégkocka tartóm- amit csak jégkocka gyártásra nem használok.. és szépen megpakolom.. majd persze ezeket kiszedem, és ha nem is egyenként, de láncba csomagolva teszem el.. mert a legkisebb hőmérséklet különbségtől összefagynak, és pont ott vagyok, ahol a part szakad.. tömbösen fagynak le.. meg össze... használhatod, levesbe, mártáshoz, rizshez, krumplihoz, tésztához, húshoz páchoz.. amibe csak akarod... de még fűszervajas pirítóshoz is isteni... , de ebből szoktam télen- amikor még nincs friss, fűszervajat készíteni.. 4 gombóc megy 20-25 dkg vajhoz.... és még valami, oliva azért is jó bele, mert majd amikor olvad a vaj, majd nem ég meg.. de ezt már korábban valahol említettem, hogy a vajhoz, azért szoktam egy kis olajat adni... amikor olvasztom..
 na kb 4 gombóckányi kimaradt ( mert gombóc formájú a jégkockatartóm- miért ne gömbölyödjön nálam még a jégkocka is.. azaz így nem is jégkocka, hanem valami félgömb forma... na hagyjuk... )
 20 dkg vaj, meg egy másikból a maradék, de nem számottevő... egy ek olaj még.. meg a maradék aprítmány.. mert ugye nem a fagyasztóra dolgozok, hanem pont a fűszervaj a cél.. olajat most azért teszek bele, mert 1/ jól habosodik tőle a vaj, és már az elején sem mászik fel a vaj, a mixerszárakra, és a mixer keverőszárai között sem ragad fent.. azaz adok egy pici kenést a dolgoknak.. nem olvasztottam teljesen nyári-konyha hőmérsékletűre, de nem is baltával kell a vajnak nekimenni...
 adj neki.. nem kell mellette állni, ó negyedórát engedjen, hogy dolgozzon a vaj...
 és kb ilyen lesz.. ami kicsapódott sebaj.. még a tál is ki lesz nyalva...
 megáll a lábán...   jól ki-, vagy meg van kavarva...
 na most jön.. amitől nem kell hanyatt esni... hazudhatnék, de nem fogok... és nem szórakozok folpack-kal, és próbálom a puha habos valamit formálni, se többször formázhatóra hűteni... mindig van TISZTA- bacimentes wc-papír gurigám.... na most mondhatod, hogy soha többé nem eszel nálam, se először se utoljára.. de az meg nem az én bajom.. fogok egy vadonat új, kisebb méretű nylon zacskót, és belehúzom a papírcsőbe...


és egy hosszú nyelű kiskanállal elkezdem a zacskóba tölteni a vajat.. a guriga csak azért kell, hogy ne kelljen hengergetni... szögletes formához, fogkrémes dobozt használok... ugyanígy... 1 henger kb 5 dkg... elég jól lehet adagolni 



 amikor a zacskóban a vaj megtöltötte a hengert.. megütögetem... talpára állítom, mert szeretem ám kicsusszanni.. és egyszerűen begumizom vagy csak csomót kötök a zacskó végére.. és mehet is a hűtőbe...

 valahova beállítom... általában 1 napig biztosan nem nyúlok hozzá, mert a papír hőtehetetlen.. lassabban "fagy" vissza.. be lehet utána tenni hengerben a fagyasztóba, ám én úgy vagyok vele, hogy ennyi 8-10 alkalomra elég... úgysem mindennap csinálok olyat, amibe kéne... így kb 2 havonta állok neki.... és feleslegesnek tartom ezzel a fagyasztót teletömni... az aktuális rúd, meg elfér a vajtartóban a zacskóban...
 a maradékot pedig egy adag hússal kitörlöm a tálból. mert ugye valamit nekem is kell enni ebédre .. de az már egy teljesen másik történet... de valahol innen indul... szóval ennyi a trükk.. 5 perc aprítás.. 15 perc habosra keverés- hajrá gépek.. és egy kis kanalazás- igazán megéri az árát... az hogy valaki ZSÍRT, Vajat, vagy margarint használ hozzá, az már legyen egyéni dolog.... és a vaj mellett állok ez esetben...  s hogy ki milyen összetételt választ a maga fűszervajának az megint egyéni.. EBBE- a zöldfűszeresbe FOKHAGYMÁT nem teszek.. mert csinálok külön fokhagymásat is.. pont ugyanígy.. csak aprítógép nélkül... 20 dkg vajhoz, egy nagy fejnyi zúzott ( reszelt, ha neked az jobban tetszik) fokhagymát adok.. de nem a nyáriból... mert abból 2 fej is csak harmatos lenne...egy kis sóval, megy az is a vajba.. és pont így teszem el..- mert bár rajongok a fokhagymáért.. mindenbe azért nem használom..  

Fűszervaj der-Medve  aki nem hiszi, hogy működik a guriga 


a Facebookon is megtalálod a GYOMRO-SOKK -ot fűszervajastól.. mindenestől :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése